Sabtu, 7 Ogos 2010

Ramadhan Is Coming

Baru balik dari tempat kerja kerana night duty. Hari Isnin nanti ada SIRIM audit sedangkan kerja aku bertapuk. Kerap cuti atau ambil time off tentu sebabnya.

Semalam baru apply cuti tanpa gaji 4 hari dek menjaga ibu_suri di hospital bulan lalu. Cuti sudah habis sedangkan kerja masih banyak.

Semasa memandu di jambatan Pulau Pinang tadi, aku teringat Ramadhan yang mendatang. Tidak terasa masa berlalu pantas. Sudah lebih separuh 2010 aku lalui tanpa apa-apa yang istimewa.

Semasa khutbah solat Jumaat tadi. Khatib ada menyebut; 'Hari ini lebih tua dari semalam. Dan esok lebih tua dari hari ini.'

Ada benarnya. Masa remaja aku sudah berlalu. Kini aku meniti masa-masa tua. Walaupun Life Begins At 40 namun terasa seakan-akan Power Left 40 Percent.

Aku cuba merancang Ramadhan kali ini sebaiknya. Mungkin aku tidak dapat selalu berterawikh di masjid atau bersama ibu_suri sebagaimana sebelumnya. Pun aku harap aku tidak tuang walau sehari. Aku akan cuba mengindahkan amalan disamping mengindahkan kehidupan.

Walaupun Ramadhan kali ini aku lebih terasa seperti kesaorangan namun akan tetap berjalan di atas landasan yang teguh.

Aku berdoa moga ibu_suri dan anak-anaku dipelihara Allah. Juga berdoa moga emak dan adik-adik di kampung pun dirahmati Allah. Saudara-mara dan sahabat handai doaku begitu jua.

Ameen....!

6 ulasan:

iBu...gUru berkata...

Salam IM
Andai kita tahu ini Ramadhan terakhir........ tentunya kita tidak akan melupakan mereka yg tersayang.... pastinya kita bersama mereka memeriahkan Ramadhan.... kita buru ....kita cari........ satu malam idaman yg lebih baik dari seribu bulan....... namun tidak akan ada diantara kita yg bakal mengetahui .... apakah ini Ramadhan terakhir bagi dirinya....
MARHABAN YA RAMADHAN......

ibuintan berkata...

salam IM..
Ya insyaallah beberapa hari lagi Ramadhan akan sampai, saya juga berharap kita sama-sama dapat menjalani ibadah dan kehidupan dibulan Ramadhan kali ini dengan penuh berkat....

hentian berkata...

muga kita sempat bersama ramadhan

en_me berkata...

salam menymbut ramadhan bro..

Idalara berkata...

selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak..cuti kerana menjaga ibu_suri tu dah dikira terbaik..

hentian berkata...

Ahlan buat Ramadhan yang akan tiba 3 hari sahaja lagi.

Harap Allah terima keikhlasan IM dalam menjaga kebajikan ibu_suri, teman hidup IM hari ini dan 25 tahun yang lalu....