Ahad, 27 Mei 2012

Sahabatku - Abu Zorief

Apabila pemikiran terlalu tertumpu kepada Akhmal dan ibu_suri; di celah-celah itu pula menyelit tekanan kerja dan krisis kewangan yang kekadang seperti tiada belas kasihan; nafsu aku untuk mengadap blog seperti  tumpul. Walaupun aku ada banyak cerita untuk diceritakan tetapi seperti tiada ayat yang memuaskan dapat aku garap untuk dijadikan entri. Begitulah kira-kiranya aku mutakhir ini...

AbuZorief
Tadi, sewaktu aku menghadiri MSI (Usrah Gabungan IKRAM), aku bertemu dengan blogger AbuZorief yang baru pulang dari UK. Bersih wajahnya menunjukkan ketenangan hati dan kehidupannya. Berbual dengan beliau buat aku seperti mendapat suntikan untuk terus komited dengan blog. Blog AbuZorief memang berat isinya. Selalunya aku membaca sepintas lalu; tak mampu menghadam isinya yang terlalu ilmiah. 

AbuZorief bercadang untuk menerbitkan tulisan-tulisann dari blognya menjadi buku. Dia mengajak aku bersama  ke arah itu. Aku berminat tapi lebih cenderong kepada kompilasi penulisan bersama  sahabat-sahabat lain sebab aku tak mampu untuk menerbitkan buku secara solo yang pastinya memerlukan terlalu banyak masa, penumpuan dan kajian. Letih!

Bersama beliau aku ada mengujudkan satu BlogList untuk rakan-rakan blogger JIM (Jamaah Islah Malaysia Pulau Pinang). Oleh kerana JIM telah di transform menjadi IKRAM aku bercadang untuk meng-transform bloglist itu juga.Tak pasti samada pihak kepimpinan IKRAM sekarang memberi keizianan atau tidak.

Apapun, aku tahu kehidupan ini mesti ditempuh. Biar betapa jemu dan berat sekali bebanan ini,tetap aku pikul. Aku percaya Allah sentiasa memandang aku selagimana aku selalu mengingatinya!

Tiada ulasan: