Halaman

Rabu, 17 April 2013

Kempen

Sekarang ini aku berada di Restoran Makbul, Seberang Jaya; hot spot aku bila inginkan ketenangan menulis di waktu malam. Aku habiskan banyak masa di sini untuk mengemaskini blog calon dari jamaah untuk PRU13.

Semakin dekat dengan PRU semakin menuntut masa untuk memantau blog calon. Justeru itu maaf kerana aku tidak punya masa untuk ziarah blog kalian. InsyaAllah, selepas 5hb nanti aku akan singgah dan komen blog kalian semua.  Tapi sudah pastinya, blog aku akan tetap aku cari masa untuk menulis.

Kempen semakin kotor sekarang ini. Dikhabarkan bahawa calon PRU yang kami dokongi sekarang ini akan terus diserang hendap oleh pihak sana. Mereka sudah menyediakan 100 lebih isu yang akan diletupkan mengikut jadualnya.

Aku tak sabar menanti sabtu ini - hari penamaan calon. Kalau di Permatang Pauh selalunya diadakan di padang Maktab Tuanku Bainon, Mengkuang.

Aku masih terbayang semasa penamaan calon sebelum ini. Masa itu DSAI tengah pekat dilabelkan sebagai peliwat. Aku lihat sendiri dengan mata kepala aku bagaimana teganya wanita sebelah sana membuat aksi lucah menunjuk punggung sang lelaki di hadapan kami. Lebih dasyat dibuat pula aksi meliwat itu antara lelaki dengan lelaki konon untuk provokasi di hadapan penyokong DSAI.

Klip video di letakkan di tangga masjid dengan harapan orang ramai akan mengambil dan menontonnya di rumah. Rumah aku sendiri diletakkan poster dan flyers gambar dan isu lucah.

Apapun aku tetap mematuhi dan mempercayai kempen secara bersih. Biarlah mereka melatah, kita jangan terikut. Kita berkempen di medan, berkempen secara positif dan fakta.

Maaf, kalau ada yang tersinggung. Aku jujur dalam hal-hal ini dan rindukan kempen yang sihat, segar dan ilmiah!

4 ulasan:

ujang kutik berkata...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

ujang kutik berkata...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Anonymous one berkata...

moga kali ni bersih dan ok kempenya tuh

TUN TIJAH berkata...

Di Putrajya masih sepi lagi. Kempen bendera pun kurang meriah. Mungkin selepas 20/4 akan lebih warna-warni...hahaha