Halaman

Khamis, 30 Januari 2014

Pakai Yang Terbaik, Esok!

Tadi pagi, pi kerja jem sebaik saja masuk jambatan. Ada pelanggaran antara kereta Viva dan Kelisa. Aku kata pada  JH yang memandu -  itu kemalangan 2 beradik ( Perodua ). 

Balik pun jem juga. Mulalah terasa amat jemu saban hari membontoti kenderaan di jambatan. Kalaulah ditakdirkan patahlah tiang jambatan dek beratnya kenderaan yang melaluinya, pastilah ianya satu sejarah hitam bagi Malaysia.

Nasib baik jugalah, ruangan ADILA kali ni lagunya best-best belaka. Paling best lagu Cok-Cok Kendong oleh Kugiran The Nite Walkers. Lagu tu popular sekitar tahun 70an, agak akulah. Aku cuma tahu permainan injit-injit semut tapi main cok-cok kendong aku tak berapa tahu.

Esok akan bercuti 4 hari. Aku harap apa yang aku rancang akan dapat dilaksana sebaiknya. Walaupun fikiran aku ini serabut dengan masaalah satu demi satu bermula dari sedikit selisih faham antara ibu_suri dengan Ayu, keadaan Akhmal yang masih ting..tong.. sana sini serta Angah yang ambil sikap mudah saja terhadap pekerjaannya serta soalan mak yang bertalu-talu pasal Along yang masih tidak ketemu jodoh, aku cuba take it easy.

Esok sebenarnya ibu_suri kena pergi ke HBPP untuk rutin pemeriksaan di Unit Psikiatrik ( bukan ke Klinik Kubang seperti entri sebelum ini. ) Sebelum itu aku perlu ke TNB untuk selesaikan surat kuning yang baru aku terima tadi. Selesai urusan di HBPP aku perlu one two som antara ziarah mertua atau pergi servis Viva untuk ke 5000km. Arghh... esok saja fikir.

Apapun, tadi bila ibu_suri minta bawa dia jumpa cucunya di Bukit Tengah, aku berdaleh. Bagi aku biarlah malam ini kami tak ganggu Angah sekeluarga. Bagi sejuk dulu perasaan mereka. Aku tahu ibu_suri kecewa dengan keputusan aku ini. Bila dia bentak-bentak suruh aku cuci bilik, aku ikut saja. 

Tak perasan, rupanya dalam sibuk-sibuk aku kemas bilik... ibu_suri ketiduran... nyenyak. Ufss... aku harap esok aku dapat bangun sepagi yang boleh dan merealisasikan apa yang direncana dalam kalendar di diariku.

Aku akan mandi bersih-bersih esok, pakai pakaian yang terbaik dan memandu kereta dengan perasaan yang cool dan berazam untuk make this weekend as happiest moment!

4 ulasan:

❤Kamsiah❤ berkata...

suami saya keluar rumah sblm subuh dan blk lps jam 7 semata2 tak mau terperangkap dlm jem di penang

Kakcik berkata...

Mudah2an apa yang IM rancangkan akan berjalan dengan lancar.

InsyaAllah.

Nor Azimah berkata...

semoga Allah permudahkan dan lancarkan semua urusan IM yea, InsyaAllah..berkat doa kawan-kawan

Jay Ar berkata...

Bila terperangkap dlm jem di jambatan atau feri, selalu terbayangkan objek payung terjun. Alangkah baiknya jika boleh gunakan payung terjun untuk terbang ke seberang sana!!!