Ahad, 31 Mei 2015

Tanggungjawap


Aku cuma nak kongsi satu video yang aku terima melalui wassup jer.

Ntah kenapa, mutakhir ini aku amat sensitif terhadap sikap anak yang abaikan tanggungjawapnya menjaga mak dan abah.

Hal itu berlaku di hadapan aku sendiri. Anak lelaki lansung tak ambil kisah. Anak perempuan yang menjaga pula, agak kasar sikapnya.

Semua ini buatkan aku terkenang mak aku sendiri di kampung.

Aku harap, aku dan adik-adik aku tidak tercampak ke dalam golongan anak-anak yang derhaka.

2 ulasan:

JR berkata...

Abang ipar saya selalu hantar kepada grup whatsapp menasihati anak-anak menghormati orang tuanya. Tapi dia sendiri cuma melawat ibunya yang tinggal dengan kami setahun sekali walau jarak rumahnya ke rumah kami cuma 5 km. Lucunya hidup...

iryantyismail berkata...

bukan anak lelaki jer yang begitu..anak perempuan juga begitu....

terjadi pada seseorang yang rapat dengan yan...kesian yan tengok dia...anak2 sesukahati marah orang tua yang membesarkan diaorang...tanggungjawab lagi lah ke laut..nauzubillah