Isnin, 24 Ogos 2015

Ghazali Daud II


Alhamdulillah, semalam kami berjaya berkumpul bersama di Padang Kota Lama. Berbual panjang diselangi dengan makan di astaka tepi laut.

Beriya-iya mereka angkat ibu jari tangan kepada aku kerana begitu bersusahpayah mengelola pertemuan kami ini. Aku pun sebenarnya taklah rasa susah sangat nak urus gathering ini. Mungkin dah biasa dek pengalaman masa giat cergas dalam ngo dulu agaknya...

Pagi, aku bawa Ghazali atau lebih mesra aku panggil Waghih serta isterinya ke Toy Museum setelah terkanja bila ke Taman Rama-Rama tapi rupanya dah tutup.

Kemudian bawa ke Masjid Terapung di Tanjung Bungah, ke Kebun Bunga kemudian singgah makan di gerai belakang Stadium Bandaraya  sebelum bawa mereka ke Bukit Bendera. Aku sendiri yang dah lama duduk di Pulau Pinang tapi lama juga tak ke Bukit Bendera terpinga-pinga macam Rusa masuk kampung melihatkan perubahan logistik dan lokasi Bukit Bendera. Dulu agak lengang di sini berbanding sekarang yang sibuk hingga terpaksa diadakan kawalan oleh pasukan RELA.

Apapun, segala keletihan terubat bila dapat melihat senyum dan sendagurau kawan-kawan bila berpeluang berjumpa semula setelah 30 tahun berpisah dari Institut Kemahiran MARA Kuala Lumpur, tempat kami sama-sama belajar dulu.

Selepas ini entah siapa pula nak mai untuk re-union bersama kami di Utara. Aku no problem malah suka sangat untuk organise selagi ada kederat dan masa...

4 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Seronoknya dapat bertemu dengan rakan-rakan lama tapi kekal mesra... :)

saniahibrahim berkata...

Bestnya kawan lama ada tourist guide untuk jalan2...hati pun tentu sama mendapat kepuasan menggembirakn kawan

iryantyismail berkata...

alhamdulilah...mudah urusan im...

Bunda_nora berkata...

Alhamdulillah ...dapat berkumpul kembali menggamit kenangan lama kan..