Ahad, 14 Jun 2020

Nasi



Sekarang ini aku lebih suka masak nasi sendiri dan hanya beli lauk sahaja untuk sarapan. 

Nasi yang selalunya aku beli sebelum ini sudah tidak lagi sesuai dengan kunyahan gigi yang semakin tidak ada ini. 

Aku memasak nasi dengan membubuh air yang lebih supaya lembut dan serap kuah. 

Gigi aku dah 2 batang tertanggal sendiri. Ini masih ada yang longgar dan tunggu masa untuk tercabut.  Gigi geraham besar memang dah lama rosak dan dicabut. 

Agaknya memang begini keadaan gigi padainsan yang berusia emas seperti aku. Gusi sudah tidak kuat untuk memegang gigi. Atau mungkin juga benar kata kata doktor gigi aku dulu bahawa kan sampai satu masa dimana gusi akan menolak keluar gigi dari tempatnya. 

Malu untuk membayangkan bila gigi hadapan pula akan tercabut satu demi satu. 

3 ulasan:

Kamsiah yusoff berkata...

Sedikit demi sedikit nikmat dunia ditarik dari kita...

Kakcik Seroja berkata...

Geraham kakcik dah lama tak ada... :(

Warisan Petani berkata...

Boleh aje tempah gigi palsu