Halaman

Khamis, 16 Julai 2015

Esok Raya

Tadi pagi aku ke Klinik Kubang Semang. Ambil darah dan bawa ke makmal. Memang kemungkinan besar aku menghidap denggi. Platelet aku adalah 35 jauh lebih rendah dari paras normal 100.

Aku dinasihatkan banyak minum air. Akhirnya aku ambil keputusan tidak berpuasa tadi untuk banyak minum air.

Alonglah yang banyak tolong mengemas rumah. Ayu pula tolong masakkan rendang yangmana memang juadah kami setiap kali raya.

Esok dan setiap harinya, aku diarah membuat pemeriksaan darah demi memantau tahap platelet.

Nampaknya esok dan lusa aku beraya di katil saja. Aku tak boleh bawa kereta malah berdiri lama pun nak tumbang.

Cemburu melihat orang lain gembira sedang aku tersadai di perbaringan.

Kesian kat ibu_suri yang selalu bertanya;

Abang tak ok lagi ke?

Dah hampir seminggu dia tak dapat jalan-jalan. Terperuk kat rumah macam aku juga.

Mujur Angah dan Maisara selalu datang menjenguk.

Beginilah rupanya perasaan mereka yang tidak bernasib baik menyambut raya.

Ada harta berkoyan pun tak bermakna jika kesihatan terencat.

1 ulasan:

iryanty ahamad berkata...

betul tu im...harta bukan segalanya