Jumaat, 30 Ogos 2013

Hargailah

Menonton video ini melalui fb sahabatku buat aku mengakui betapa ianya benar. Buat aku semakin menghargai yang bernama seorang isteri. Buat aku berasa perlunya aku menjaga dia, menghormati dia, menerima seadanya kelemahan dia, ikhlas menjaga kebajikannya dan ikhlas berdoa agar dia terus bersamaku mengemudi kehidupan ini sehingga waktu masing-masing tiba.

Susah aku memandikan dia setiap pagi sebelum pergi kerja, membasuh lantai dan karpet bila setiap kali dia tidak sempat ke bilik air untuk mem'buang'kannya, mendengar melodinya yang kuat hingga aku terpaksa menutup telinga dengan bantal atau pindah beradu di ruang tamu, diam diri menahan malu bila dia marah di depan khlayak, dengar dengan sabar bila dia membebel, menahan marah di dada bila dia mula berprasangka yang bukan-bukan, berhabisan wang untuk memenuhi apa yang dia mahukan, menenangkan dia dengan kata-kata manis bila dia tidak tenteram dan memastikan makan minum dan ubatannya sentiasa ada dengan sempurna.


Menonton video ini buat aku menghargai; dia masih ada di sisiku di saat hujan petang ini masih belum reda. Menonton video ini buat aku berkata: bertuahnya aku kerana dikurniakan seorang isteri yang seadanya seperti dia!

2 ulasan:

JR berkata...

Semoga setiap titik air mata akan jadi mutiara, semoga setiap keringat akan menjadi rahmat...

ANIM berkata...

terharu dengan entri ini..