Halaman

Ahad, 13 Julai 2014

Tak Habis Habis!

Sakit gusi dah banyak kurang. Tak pasti samada sebab pil antibiotik yang aku makan atau disiplin aku menggosok gigi selepas sahur dan sebelum tidur. Masih terngiang kata-kata doktor Klinik Ameen.... Awak tidak menjaga gigi dengan baik. Arghhh... aku tak mahu rompong.

Tiba-tiba terfikir pula, sibuknya aku menjaga gigi tapi amal ibadat? Aku lebih banyak solat Terawih di rumah sedangkan orang lain berbondong-bondong ke masjid. Alasan aku agaknya teramat rapuh.

Jumaat, aku balik kampung tengok mak. Semalam aku pi kerja untuk sudahkan sisa-sisa kerja yang terbengkalai menjelang odit Isnin nanti. Odit ni pun satu la... Time puasa dan nak Raya  ni la pun depa nak buat kerja. Aku tengok senarai oditi, 90% adalah Melayu.

Walaupun jam dah pukul 3 pagi, aku tak boleh tidur. Sedang charge bateri handphone. Tengah tunggu berita Akhmal yang ditahan di IPD Perda baru sekejap tadi.

Ntahlah si Akhmal ni. Tak habis-habis dengan kes polis. Aku dah naik mangli. Nasib baik Angah ada. Dialah yang aku suruh berdepan dengan polis tadi. Aku dah cemus dengan hal-hal macam ni. Polis ni pun... satu juga. Aku tempuh banyak pengalaman dengan depa ni!

Siang sat gi pun aku ingat nak pi kerja juga. Nak perabis kerja yang ada sikit lagi. Tapi bila dah jadi hal cengini, tak tahulah nanti.

Tayar Viva aku tercuck skru pula. Tak berani nak cabut, takut tayar kempes. Aku biarkan begitu hingga siang. Nanti akan aku hantar ke bengkel. Aku pinjam kereta Angah dulu. Manalah tahu, kut kut kena lari pula ke IPD sat lagi.

Aduhai.... agaknya, kehidupan aku ini tidak berkat!

3 ulasan:

sud@is berkata...

Dikatakan hidup seperti roda.....semua dugaan harapnya pelenyap dosa dosa lalu,,,,

ANIM berkata...

banyakkan istighfar IM..
saya sendiri sedang diuji dengan anak..
cuma ujian anak kita berbeza..

hrusli61 berkata...

Samalah kita walaipun berbeza ujianNya.

Jangan putus berdoa.

Allah memilih yang terbaik untuk kita cuma kita belum memahaminya.