Halaman

Khamis, 9 Oktober 2014

Gerhana Bulan



Serius aku katakan bahawa semalam adalah kali pertama aku solat sunat gerhana bulan di saentaro umur hidup. Hem... jangan ada yang menjuih bibir pula...

Namun rasa puas kerana dapat bersentuh bahu, bersama di dalam saf di masjd kediamanku. Mendengar khutbah dengan tekun kemudian tidak lama, solat Isyak pula. 

Sayangnya... aku tak berkesempatan melihat gerhana bulan itu sendiri... Ntah macammana rupanya secara real di depan mata; antara beberapa kejadian ciptaan Allah yang Maha Hebat ini...

7 ulasan:

Kakzakie berkata...

Terbalik dgn kakak dpt tengok gerhana tapi kakak tak ikut abang solat ke masjid sebab budak mengaji dah dtg awal kesian pulak nak suruh mereka balik. Masjid tempat kakak buat juga..

NzA berkata...

anak saya si kecik sempat melihat kejadian gerhana bersama-sama rakan-rakan sebelum solat n selepas solat di surau mlm tadi.....

Kakcik Nur berkata...

Kakcik pun boleh terlupa nak tengok malam tadi...

JR berkata...

Walaupun sehari sebelum itu dah tahu akan berlaku gerhana bulan, tapi ntah macam mana terlupa pulak nak tengok....

ANIM berkata...

sejak duduk sp, saya pun baru tau dan tau solat sunat gerhana ni...
kini, bila takde mahram bersama dan solat sendirian..saya solat gerhana sorang diri, baca surah paling ringkas dan dengar khutbah dari youtube, IM:-))

faizah berkata...

Alhamdulillah... IM dapat memanfaatkan masa bersara dgn baik. Doakanlah kami juga boleh berbuat begitu dalam masa terdekat ini...

Jari Manis berkata...

x dpt lihat tak per janji boleh solat besar pahalanya...bukan selalu kan