Halaman

Ahad, 5 Oktober 2014

Lemang


Alhamdulillah, rendang ayam yang aku masak semalam kira masuk dalam kategori boleh makan walaupun bila Along suapkan ke mulut....

"Ayah... ni rendang ayam ke gulai ayam..?" Ape ape je lah....

Beli lemang 3 batang,  ruas sederhana besar kat Jalan Permatang Pauh depan Politek. 45 ringgit untuk tiga batang. Terasa perut dah berbunyi. Sengaja tak makan pagi sebelum solat sunat raya tadi. Pekena dengan teh misai kucing sat g bagus juga ni.

Lepas Asar nanti ada gotong royong untuk Aqiqah - 2 ekor lembu. Esok pagi baru pihak masjid laksanakan qurban. Muga-muga Allah izinkan aku menyertai mereka.

Hujan je kat sini. Semalam hujan bersekali dengan angin. Sampaikan aku terpaksa azan bila terasa atap porch kereta aku bagai nak terbang...

Tiada ulasan: