Halaman

Ahad, 27 Mac 2016

Kepimpinan Generasi Baru


Alhamdulillah, dapat juga hadir di Mesyuarat Agong IKRAM, Seberang Perai Tengah sepanjang pagi tadi berlansung di IPG Tuanku Bainun

Seronok melihatkan ramai generasi baru kini mengambil aleh tampuk kepimpinan 2016~2018 sekaligus melaksanakan RI1619.

Sistem mesyuarat juga kini sudah memasuki era lebih moden. Pengundian J/K menggunakan sistem komputer. Pembentangan laporan prestasi juga menggunakan sistem KPI, tak seperti dulu yang berjela-jela penerangannya. Sesi belanjawan juga mula didebatkan hinggakan Bendahari 'tak senang duduk' mencari jawap. Ini satu senario yang positif !

Kalau dulu, bila MAD macam ni, akulah antara yang sibuk di meja hadapan namun sejak aku ghuyup sekejap dari kepimpinan, aku hanya duduk di bangku belakang. Jadi, lebih luaslah pandangan aku melihat reaksi atau gerakkerja AJK mesyuarat.

Yang lama memang perlu diganti bila sampai masa. Biarlah yang baru pula mengurus pertubuhan di pasca mereka yang tentunya lebih baru, bertenaga dan teknologi yang lebih cepat dan mudah.

Yang lama bukanlah pula lepas tangan. Sebaliknya mengisi pula ruang-ruang kosong di belakang tabir yang sebenarnya lebih penting. Begitulah sunnah alam!

Khabarnya, IKRAM cawangan Bukit Mertajam sedang dalam perancangan penubuhan. Kawasan tempat tinggal aku lah tu! Gembiralah pula mendengarnya...

Malam nanti pun ada mesyuarat juga. Namun ini mesyuarat yang lain dari biasa, Aku ingat nak pergilah juga nanti walaupun sekejap sebagai pemerhati. Harap-harap isteriku tak bising apa-apa...

1 ulasan:

nor azman berkata...

Bagi peluang ke org muda..