Ahad, 14 Ogos 2016

Penghargaan

Semalam berlansungnya Sukan Tadika Amal Rintis dan Sekolah Rendah Amal Rintis di padang SR Sri Impian tak jauh dari rumah.

Seperti sebelumnya, aku diminta bertugas mengendalikan sitem bunyi dan lagu. Cuma bezanya kali ini cucuku - Marissa menjadi peserta sukan. 

Tapi oleh kerana aku sibuk dengan tugasan, tidaklah dapat nak beri fokus kepada Marissa, menantu dan besanku.


Dan aku pun tak tahu kategori sukan apa yang Marissa bertanding. Bila dia datang kepada aku dan aku bertanya... menang tak?

" Menang.." sambil mengangguk kepala dan senyum polos.





Apabila semua kategori sukan tamat dipertandingkan dan tiba sesi pengurniaan pingat dan hadiah, seperti lazim... keputusan akan diumumkan dari tempat ketiga dan ke atas.

"Pemenang tempat ketiga jatuh kepada rumahhhh KUNING!"

Maka bergemalah sorakan peserta rumah kuning sambil mengangkat tangan tanda gembira. 



Aku dan ibubapa lain hanya ketawa melihatkan telatah kanak-kanak yang sememang bersih , tak  reti apa-apa dan tak mengharapkan apa-apa yang bernilai melainkan sebuah penghargaan dari kita yang dewasa!

klip video: https://www.facebook.com/abuhanifahamri/videos/10210255387286200/
lagi gambar: https://www.facebook.com/tadikaamalrintis/posts/674013722747164

3 ulasan:

Nor Azimah Ali berkata...

Ramainya pelajar tadika tu, tentu jenuh nak handle diorg. Kami pun baru dlm dua mggu lps habis sukaneka.

Nor Azimah Ali berkata...

Ramainya pelajar tadika tu, tentu jenuh nak handle diorg. Kami pun baru dlm dua mggu lps habis sukaneka.

Kakzakie Purvit berkata...

Alahai atok busylah Marissa. Nasib baik ada umi dan nenek tolong ambil gambar ye:) Tahniah dari auntie.