Halaman

Sabtu, 15 Oktober 2016

Pajeri


Lama tak menulis. Laptop aku hilang Sabtu lepas semasa balik kampung ziarah mak. Tak mahu syak sesiapa walaupun sesekali wasangka itu singgah juga.

Malam tadi, aku singgah beli teh ais untuk ibu_suri di kedai makan Nasi Malam, Pongsu Seribu.

Dah pukul 11 lebih. Taukeso kedai tu pun tengah berkemas nak tutup perniagaan.

Senyum je taukeso yang berpakaian menutup aurat kemas. Aku memang selalu makan di sini. Cuma malam ni nak beli air sahaja.

"Nah.... ambiklah. Pajeri..." ujar taukeso sambil menghulurkan bungkusan teh ais dan pajeri.

Baki laukpauk sebelum tutup kedai lah tu, bisik hatiku yang senang hati menerimanya. Mesti ibu_suri suka ni...

Tak perlulah aku keluar makan tengahari ini.

Bila dah tinggal berdua, makan nasi dengan sayur pajeri ini sahaja pun dah memadai. Selagi ibu_suri tak menolak.


6 ulasan:

Murni Alysa berkata...

sedapnya pejeri..Alhamdulillah..

mokjadeandell berkata...

Pajeri..sedap juga tu.

Tanpa Nama berkata...

Mmm laptop hilang.... pecah rumah ka?

Jangan besok di ugut nya mak untuk duit...


B
Bagus belasah sikit bior dia tahu langit tinggi rendah. ...kalau dah besar galah masih cam tu..

Kalau tak serik hamput ke. ...

Etuza Etuza berkata...

Semoga sentiasa sihat ya

Atie Yusof berkata...

Lahh laptop hilang.. kesian IM.. sabor lah... pajeri nenas mmg sedap.. mkn dgn nasi pun dah ok:)

Kakcik Nur berkata...

Sedapnya pajeri terung. Makan dengan nasi tanpa lauk lain pun memadai...