Selasa, 21 Februari 2017

@dik



Alhamdulillah,  rezeki Allah beri dapat bertemu @dik yang datang dari Shah Alam ke Penang atas urusan kerja.

Dia juga seorang pengikut jamaah Tabligh. Sudah tentulah dia gembira bila aku ajak dia bersembahyang di Masjid Kapitan Keling.

"Kamu ingat tak,  kita pernah datang dan tidur di sini sekitar tahun '77 dulu?"

@dik cuma geleng kepala.  Benar benar dia tidak ingat rupanya.

Usai Isyak aku ajak dia isi perut di kedai makan Line Clear.  Nak panggil ia sebagai restoran aku pun tak pasti lewat cirinya yang bukan di dalam bangunan sebaliknya cuma berasal di lorong antara 2 bangunan.

@dik agak menjaga pemakanan.  Dia cuma minta nasi setengah cedokan, sedikit lauk dan teh o ais.

Aku pula terlupa bawa duit di poket jadi nampaknya @diklah yang belanja semua termasuk sebungkus untuk ibu_suri yang aku tinggalkan di rumah sendirian.

Tentulah seronok dapat berjumpa dengan @dik yang jarang jarang berkesempatan ketemu.

Esok ada perjumpaan dengan wakil cawangan Pharmaniaga seluruh Utara di Hotel Royal Bintang.  Dia adalah wakil dari HQ.


Aku hantar dia balik ke hotel bila jam 11 malam.  Katanya dia perlu tidur awal sebab rasa kurang sihat.

Sebelum aku balik ke rumah,  seperti biasa aku transit dulu di kedai makan tepi masjid Kubang Semang.  Semdirian sekejap sambil minum kopi.

Sempat berwhatsapp sekejap dengan @dik...

1 ulasan:

Kakzakie Purvit berkata...

Kalau dah nama darah daging kasihnya erat sepanjang hayat
Rasa tak puas bersembang sebab sesekali aje bertemu