Isnin, 30 November 2020

Maafkan Aku, Tuhan..


 Tuhan,

Terasa amat letih dan jemunya aku menggalas tanggungjawap ini. Berilah aku kekuatan. Campakkanlah keikhlasan. Jauhkanlah dari rasa cuak, malas dan kebencian.

Muga aku dapat menjaga kebajikannya sehingga akhir hayat dia.

Dia insan yang aku pilih menjadi istri dan ibu kepada anak anakku.

Walaupun dia tak seindah mana tapi dialah yang menerima aku seadanya.

Maafkan dia.

Dan maafkan aku jua...


13 ulasan:

Normala Saad berkata...

Selagi ada iman selagi boleh bersabar teruskan saja. Pasti tuhan mendengar be setiap doa.

Siti Yang Menaip berkata...

Dia sentiasa ada untuk hambaNya..
semoga semua baik2 saja ya..

Wak Lat berkata...

byk2 bersabar semoga semua dipermudahkan hingga akhir hayat., aminn

Kamsiah yusoff berkata...

Selagi hayt dikandung badan, selagi itulah jgn rasa tanggungjawab satu beban.. insyaAllah Tuhan mendengar setiap permintaan..

Nor Azimah Ali berkata...

Semoga dipermudah segala urusan IM yr. Mintalah yang terbaik dari Dia.

saniahibrahim berkata...

Hanya orang yang mengalami je yang rasa bertapa tertekan nya.Serah kan pada Allah untuk dipermudahkan urusan .

Syaz Rahim berkata...

semoga dipermudahkan urusan tuan blog

Suria Amanda berkata...

Semoga allah berikan kekuatan buat IM...

SukaniMusik berkata...

semoga menjadi tabungan ibadah bagi pak cik, saya terutama banyak mengambil i'tibar dari perjalanan kehidupan pak cik agar sentiasa bersyukur.

jaga kesihatan pak cik, saya pun doa dari sini.

Diana Rashid berkata...

Kuatkan semangat dan jangan mengalah.. Saya selalu pandang IM ni seorang lelaki yang sangat tabah . Tak semua orang sekuat IM.

mokja berkata...

Yang merasa saja tahu bagaimana. Kuat atau rebah , teruskan atau mengalah.Semua terletak kat kita. Namun kita perlukan juga sokongan, galakan orang se keliling. Kalau ada yang kutuk2 lagilah parahkan.Semua pengorbanan rasa macam dicurah ke longkang.
So kepada sesiapa yang disekliling caregivers, usah dicari salahnya dia, tapi sokong akan gagahnya dia.Dia yang setia.Yang tak lari meninggalkan pasangannya walau apa pun melanda.
Bertuah ibu suri.

SalbiahM berkata...

kita manusia biasa, ada masanya mengeluh bila melalui masa-masa susah. Tapi itu tak bermakna kita tak bersyukur. Allah suka kalau kita mengadu kepadanya. IM memang saya kagum dari dulu kerana berusaha menjaga ibu suri. Insha allah akan diberi balasan di sana nanti. Tak salah berkongsi kalau terasa beban tak tertahan.

mamapp berkata...

Besar pengorbanan abg semoga terus kuat dan mendapat ganjaran dari allah