Sabtu, 25 September 2021

Hatiku Luka Lagi

Beberapa bulan sebelum ibu_suri 'pergi', hampir setiap malam dia akan minta aku perdengarkan lagu ini just untuk hiburan sementara kami nak lelap mata.

Lagu ini kegemaran aku sebenarnya sejak bangku sekolah. Jadi aku selalu la pasang sementara nak tidur sampai cucu aku pun komplen... 

. Tok ayah ni, asyik pasang lagu Hantu Kak Limah je. Pasang la lagu lain.

Ha...ha...


Ada juga la lagu lagu lain yang ibu_suri suka dengar seperti Alleycats dan Hindustan ( terutama dari filem SANGGAM Lagu lagu ini memang favourite dia.

Sesekali dia mengeluh...

. Dulu I tahu nyanyi lagu lagu ini. Sekarang I dah lupa. Kenapa?...

Dan ibu_suri mula sebak.

Ibu_suri memang tahu sedikit sebanyak bahasa lirik lagu Hindustan sebab tok tiri ibu_suri adalah seorang Pakistan dan fasih berbahasa Urdu.

1 ulasan:

Amie berkata...

Moga ibu suri tenang di sana.
Saya pun suka lagu-lagu SANGGAM & Alleycats.