Rabu, 1 Jun 2022

Hidup Di Usia Muda...

Masa muda muda dulu aku pernah menjadi ketua satu kumpulan nasyid. Namanya Al Muhajjir. 

Merasalah buat persembahan di serata negeri belah Utara. 

Paling best bila buat persembahan sempena keperihatinan rakyat Malaysia terhadap pencerobohan ke atas Bosnia & Herzogovina di Padang Kota Lama, Penang.

Gambar di atas diambil selepas membuat persembahan dalam satu program oleh disebuah NGO di dewan Lembaga Tabung Haji, Bayan Lepas, Pulau Pinang. 

Selesai persembahan kami telah di temuramah oleh wartawan akhbar dan dimuatkan dalam salah satu muka surat akhbar tersebut.

Bagi aku, hidup waktu muda kalau tidak diisi dengan sesuatu xtvt yang bermanataat kepada masyarakat, amatlah rugi.

Sayangnya, anak anakku yang dua orang di riba aku aku tidak lansung mengikut jejak langkah aku. Mereka hanya larut dalam kehidupan sendiri dan keluarga. Malah, beraktiviti bersama kejiranan juga agak minima.

1 ulasan:

SalbiahM berkata...

pesanan yang sangat berguna. Insha Allah tak akan sia-siakan usia muda