Rabu, 7 April 2010

Tiba-tiba Rindu

Aku rasa kurang selesa sejak 2-3 hari ini. Hendak jenguk blog pun rasa berat. Cuba cari ilham untuk menulis pun tidak ketemu.

Tadi jumpa doktor di klinik tempat kerja. Doktor bagi aku pil supaya boleh rehatkan minda.

" Blood pressure you ok saja. You ada stress ya! "

Aku mengiyakan sahaja.

Tapi dalam ketidakselesaan ini pun aku masih boleh ketawa dengan kawan-kawan di kantin. Kata orang, ketawa itu boleh membantu mengurangkan stress juga. Dan sempat juga aku menjadi tempat rujukan beberapa orang kawan tentang permasaalahan mereka.

Yang seorang itu perempuan Cina. Bertanyakan nasihat aku tentang gambarnya yang telah diambil oleh seorang lelaki. Dia bimbang gambar itu diapa-apakan.

Seorang lagi ialah seorang lelaki Saudara Kita yang berhadapan dengan masalah anak sulongnya yang lari dari rumah.

Dan terbaru ialah anak sahabatku yang tiba-tiba tidak hadir kerja sudah seminggu lamanya. Aku cuba memujuknya supaya kembali bekerja.

Aku tiba-tiba terjumpa foto ini di dalam koleksi foto dalam pc. Aku tiba-tiba jadi rindu pada zaman muda dahulu. Zaman aku masih muda, slim dan aktif dalam aktiviti luarah.


Makan malam selepas tamat pendakian di Gunung Tahan. Kali pertama dan terakhir aku memakai seluar jeans.

3 ulasan:

kakcik berkata...

Selepas itu apakah yang terjadi dengan jeans itu? :)

hentian berkata...

Jins Shamsuddin ambil balik..he..he..

spy berkata...

yang baju hijau tu aku nampak macam aku la semasa muda,siap dgn rambut mcm aku