Halaman

Sabtu, 17 Julai 2010

Tahniah, IM!

Bukan senang hendak menukar kebiasaan yang sudah bertahun-tahun. Sejak kenal dapur, aku sudah pun mengguna pencuci pinggan seperti Axion, Senang, Kuat dan seumpamanya. Mudah. Dengan sekali colek menggunakan serat pengelap, pinggan dapat dibersihkan hingga ber'ciut'.

Tapi akhir-akhir aku cuba untuk membuat anjakan. Bukan anjakan paradigma tetapi anjakan kebiasaan. Aku seboleh-bolehnya mahu menggunakan produk keluaran syarikat Islam seperti HPA.

Aku pun cuba beli pencuci pinggan WIDURI. Heh.. heh.. renyah sikit bila guna pencuci ini. Kena sediakan bekas asing. Picitkan secukupnya sabun cairan pencuci dan tuangkan air secukupnya. Perlu buat begini setiap 2 kali seminggu untuk dapatkan kebersihan yang optimum.

Walaupun renyah tetapi aku rasa puas kerana menjadi salah seorang pengguna produk orang kita sendiri. Rasa yakin dengan kebersihan dan kesuciannya. Juga rasa berbaloi wang yang dikeluarkan. Rasa ukhuwwah itu lebih akrab dengan saudara seagama sendiri.


15 ulasan:

a kl citizen berkata...

teringat dulu2 produk keluaran zaitun....

terbaru dari saya : manjakan diri

kakcik berkata...

Salam IM..

Tahniah.. semoga ramai yang mengikut jejak langkah IM. :)

Acik Erna berkata...

salam IM...akak dah lama menggunakannya.

ibuintan berkata...

Tahniah Im..semoga terus menjadi suami, ayah dan suri rumah yang ikhlas dan redha..
baru nak mula guna produk ni sebab dah ada outletnya di sini..

ibundo berkata...

salam. belum cuba lagi sebab kat tesco tak ada hehe..

iBu...gUru berkata...

salam IM
" Bukan senang nak jadi suri rumah tangga rupanya. " Dah tau tak pe.... he..he

iqbalsyarie berkata...

saya main guna je apa yg ada kat dapur..hahaha...klo dah abes,main beli je..nak murah jew~hehehe
Artikel best:Semua kerana kawan baik!

hentian berkata...

pada yang belum bertukar ke produk islami, tukar la sekarang. pada yang sedang guna... syabas.

kalian memang seorang ekstrimis!

Rozali berkata...

Assalamualaikum Im

Salam Ukhwah
salam perkenalan

usaha IM mengukut sunah Nabi
taniah
Syukur

Wassalam

hentian berkata...

Ikut sekadar termampu sebab dunia sekarang banyak sangat yang tak ikut sunnah.

Pasal tu serba-serbi punah ranah....

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Salam IM,


masih menggunakan keluaran yang IM guna dulu.

InsyaAllah.


Pertama kali dengar ada produk ni di pasaran.

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Memang baik jika barangnya suci & bermutu kan?

Dama-Ulan berkata...

Syabas... memang kita patut sokong produk keluaran Islam.. selain dr aspek kebersihan, kita juga membantu untuk menjana ekonomi umat Islam itu sendiri...

Marilah kita bersama2 membantu produk Islam bukan produk Melayu.. hihihi...

CgMas berkata...

Kita perlu bina generasi yg berakal sains tp ikut sunnah. Research perlu tekal untuk produk berkualiti, baru boleh bersaing.

Anonymous berkata...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.