Halaman

Rabu, 5 November 2014

Tajwidku


Malam ni aku berkesempatan untuk berjamaah di masjid. Selalunya, waktu Zohor dan Asar saja sebab malam bawa ibu_suri jalan-jalan. Malam ini, usrah cancell. Jadi ada can la aku dengar kuliah.

Sayangnya, kuliah pun cancell. Ustaz kurang sihat. Sebagai ganti, imam solat Maghrib tadi adakan sesi memahami tajwid. Dia merujuk pada Surah At- Tiin. Surah ini pada aku kacang je tapi ...laa... tajwid aku selama ini lintang pukang rupanya. So, alhamdulillah, banyak juga yang aku pelajari malam ini.

Kebetulan dalam kereta aku, memang selalu ada quran. Aku akan membaca setiap kali lepas solat sebelum memandu pulang. Jadi quran itulah yang menjadi rujukan aku tadi.

6 ulasan:

❤Kamsiah❤ berkata...

alhamdulillah...bermanfaat jugak masa..

Bunda a.k.a KN berkata...

Alhamdulillah....

Menuntut ilmu tu tak kira usia..kalu kita ingat kita dah banyak tahu rupanya lebih banyak lagi kita tak tahu..

Serupalah kita...tajwid masih lintang pukang...begitu juga makhraj...

sud@is berkata...

Sedap dengar bacaan kanak-kanak huffaz..

LadyBird berkata...

Alhamdulillah... lady dh lm xpergi mengaji quran..

insan marhaen berkata...

kamsiah,
Itu pun kira nasib baik la sebab ibu_suri tak bising..

bunda,
sebenarnya, di samping ke kuliah, ianya juga masa untuk IM sendirian, jauh dari tekanan di rumah...

sud@is,
betul tu. kita tumpang nikmat dari mereka..

ladybird,
kalau nak kat tv, kat pc pun boleh..

Jari Manis berkata...

Alhamdulillah..