Khamis, 15 Ogos 2019

Day 4...



Boleh lansung tak sedar malam tadi hujan lebat. Bila keluar untuk hidupkan enjin kerwta ternampak jalan basah. Patutlah Akhmal lena tidurnya di dalam bilik.

Ahh... Bila pusing kunci nak hidupkan enjin kereta... tek..tek... Ah, sudah.... Bateri kong la ni .

Semalam lagi aku dah perasan yang enjin kereta aku ini seperti ada masaalah nak bila nak dihidupkan. Ingatkan sempatlah tunggu gaji untuk tukar bateri.

Terpaksalah tunggu pekerja bengkel kereta tukarkan ke bateri baharu. Kenal lama dah dengan taukeh Kedai Asia Tyre, Penanti ni. Sejak aku guna kereta Proton Iswara lagi aku hantar kereta ke kedai ini.

Sekarang masa rehat. Aku. Aku bergesa ke hospital, jenguk ibu_suri.

Badan iBu_suri sedikit panas.asih juga tiada selera makan. Minum sahaja.

Aku perhatikan beg air kencingnya juga tak banyak air. Masih memakai tiub oksijen di hidung. Mungkin kandungan oksijen dalam paru-paru dia belum cukup 95% sepertimana sepatutnya.

Aku cuba pujuk untuk makan. Tak mahu.

'Kalau macam ni, bila nak ada tenaga.
' getus hati kecilku.

Aku pun dah beberapa hari tak berjumpa doktor untuk bertanya perkembangan kesihatan ibu_suri.

Tapi kalau ada apa-apa yang besar isunya tentulah doktor atau staf nurse beritahu.

Aku tak risaukan yang lain kecuali kalau ibu_suri beriya nak balik. Yang tu susah aku nak fikirkan.

Jika sampai ke hari Ahad, cukuplah seminggu ibu_suri di sini.

Lama tu dengan tak mandi dan hangat...

7 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Semoga ibu_suri segera pulih kesihatannya. Aamiin...

Warisan Petani berkata...

Mudah2an ibu_suri segera sembuh

Normala Saad berkata...

Kena banyak bersabar la...

Umialya berkata...

Moga ibu_suri cepat sembuh, aamiin

AtieYusof berkata...

MOga di permudahkan segalanya IM..
moga Ibu Suri cepat sembuh..

mamapp berkata...

Syafakillah buat ibu Suri.. semoga tabah Dan bersabar ye

mamapp berkata...

APA khabar ye ibu Suri skrg