Halaman

Jumaat, 31 Januari 2014

Dengkur Abang!

Alhamdulillah, semalam - semuanya berlansung seperti yang dirancang. Agaknya berkat doa masa solat Subuh, berkat tenang dan sabar juga berkat doa dari rakan blog, mungkin.

Bayar bil - rupanya tak perlu tunggu kaunter dibuka jam 9 sebaliknya boleh guna mesin pembayar.

Di HPP - tak ramai orang sebagaimana sebelum ini. Parking mudah dan dekat, nombor giliran juga cepat.

pemeriksaan asas sebelum jumpa pakar
Lengang

Servis Viva - Sempat berpatah balik ke Perodua Seberang Jaya. Manis senyuman staf Perodua sambut kehadiran aku dan ibu_suri.  Alhamdulillah, ada bungkusan terakhir nasi lemak untuk pelanggan Perodua. Aku berikan pada ibu_suri yang kelaparan sejak pagi tadi. Aku beralah memakan biskut saja walaupun sebenarnya perut aku pun dah mula terasa pedih.

Ziarah mertua - balik mandi dulu, sembahyang Zohor baru berpatah balik ke Penang untuk ziarah mertua. Aku gagahi juga ke sana bilamana ibu_suri bagitahu bahawa dia dah berjanji dengan mak minggu lepas. Naya kalau tak pergi. Mak pasti tertunggu-tunggu.

Lepas bawa abah pergi ke Tanjung untuk selesaikan urusannya, kami pekena ABC kat astaka belakang Stadium Bandaraya. Dah lama tak makan ABC.

bapa mertua

Balik semula ke rumah abah; tunai solat Asar. Aku tidur sekejap beralas sejadah. Kata ibu_suri - kuatnya dengkur abang! Tapi abah kata: biaq la dia tidoq sekejap. Letih kot!

Bila bangun tatkala terdengar azan Maghrib, Along talipon beritahu - dia dah ada di Tapah, otw balik Penang. Yang paling gembira tentulah ibu_suri. Aku..... biasa saja. 

Yang pastinya, malam aku ada usrah dan esoknya ada Qiamullail di Surau Taman Pelangi, Juru. Adanya Along di rumah mungkin memudahkan aku menghadiri kedua-dua program ini...

4 ulasan:

Kakcik berkata...

Alhamdulillah. Allah permudahkan urusan IM.

smbotak berkata...

Pakai pakaian kegemaran/terbaik ke. Hati pun senang kan...

Jay Ar berkata...

Syukurlah allah permudahkan segalanya.
Cuti panjang sempena CNY beri peluang kita berkumpul bersama keluarga....

❤Kamsiah❤ berkata...

ptg ni nak ke taman guar perahu..anak buah pak sedara hubby bertunang..:)