Halaman

Sabtu, 26 Ogos 2017

Kenduri Di Sungai Ara

Hari ini aku hadiri jemputan kenduri sepupu sepapat ibu_suri di Sungai Ara.
Sejak dah tak bekerja ni, jarang sekali aku datang ke sini. Banyak juga perubahan jalan dan bangunan baru ujud.

Penang memang tengah pesat membangun. Dah sendat dengan rumah dan bangunan perniagaan. Pantang ada tanah kosong pasti akan ada projek yang menunggu.

Biasalah kalau kenduri kat Penang. Khemahnya tengah jalan.

Macam biasa, ibu_suri cuma duduk dalam kereta. Aku dengan tebal muka ambilkan makanan dan minuman dari khemah ke kereta. Selesai sediakan untuk ibu_suri, aku kembali ke khemah berjumpa saudara mara ibu_suri.

Memang aku tak peduli. Buat muka hemoih, duduk bertanya khabar dan berbual dengan mereka. Sikap dan kemesraan keluarga ibu_suri ni lain sikit berbanding keluarga aku di kampung. Pada aku kemesraan orang Perak lebih lembut dan merendah diri sementara kemesraan orang Penang agak kasar dan kita kena kebal.

Yalah... Lain padang lain belalang. Ye ker... Aku tengok sama je belalang kat Perak dengan kat Penang, haha...

Takat ni jer lah. Talipon aku dah buat hal. Skrinnya bergoyang goyang. Sakit kepala pulak mengadap dia...

Bye...

1 ulasan:

Warisan Petani berkata...

Salam hujung minggu.