Selasa, 23 September 2014

Riadah Pagi


Bezanya dengan  Mengkuang Dam dan Taman Tunku -  kat sini kemudahan riadah lebih lengkap. Peralatan gym banyak didirikan. Istimewanya, ada Reflexology Path. Angahlah yang bagitau aku sebelum ini setelah dia bawa anak-anaknya mandi di kolam bersebelahan.

Ini hari kedua aku jogging di sini. Oleh kerana ibu_suri tak ikut sama, aku riadah sepuasnya hampir 1 jam. Sakit juga tapak kaki aku yang cuba memijak batu-batu kecil itu sekitar 2 pusingan. 

Yang lecehnya nak ke sini terpaksa lalui jalan yang sibuk dan banyak traffic light. Sesekali riadah, aku terganggu dengan salakan anjing dan deram kenderaan.

6 ulasan:

Kamsiah yusoff berkata...

Reflexology Path tu...saya hanya sanggup beberapa langkah ja...sakit kaki oo..

pB berkata...

Sakittttttttt....

JR berkata...

Kata orang nak tengok seseorang itu ada penyakit ke tak cuba berjalan atas reflexology path tu. Kalau tak sakit, sihatlah orang itu. Jika sebaliknya...hmmmm..... berita kurang baiklah tu....

JR berkata...

Kata orang nak tengok seseorang itu ada penyakit ke tak cuba berjalan atas reflexology path tu. Kalau tak sakit, sihatlah orang itu. Jika sebaliknya...hmmmm..... berita kurang baiklah tu....

Murni Alfathunnisa berkata...

assalam IM, ni kat stadium jalan betek ye..dah sebulan lebih jugak tak jengah untuk jogging kat situ...

insan marhaen berkata...

kamsiah,
IM berjalan menggunakan stokin. kurang sikit sakitnya.

pB,
kekadang sakit itu adalah ubat.

JR,
rasanya generasi kita sekarang ini kebanyakannya akan terasa sakit bila berjalan tanpa kasut. mungkin bukan sangat petanda banyak penyakit dalam badan tetapi sudah bukan kebiasaan.

murni,
betul. IM baru first time ke situ. sebelum ni lebih suka riadah di mengkuang dam. dekat dan jimat petrol.