Khamis, 5 Oktober 2017

Zaman Bernasyid


Foto yang menjadi hiasan header blog aku kali ini adalah semasa aku aktif dengan kumpulan nasyid Al Muhajir. Ianya bernaung di bawah Pertubuhan Jamaah Islah Pulau Pinang ( kini dah dibubarkan ).

Melihatkan wajah bersih aku itu ( berdiri no 2 dari kanan ) tentulah ianya sekitar umur 30an. Bertenaga, bercita-cita, kreatif dan berinovasi.

Tak ingat program ini di mana dan untuk apa. Aku sebagai ketua kumpulan memang seronok menguruskan kumpulan ini yang komited berlatih tanpa meminta sesen pun duit poket malah keluar lagi ada untuk biaya pakaian, duit minyak, makan minum serta peralatan perkusi.

Zaman ini adalah zaman kegemilangan nasyid dan kumpulan NadaMurni adalah mentor kami ketika itu.

Sesekali teringat, amat serononk berada di zaman ini. Entah kemana sahabatku semua itu berada kini. Sebahagiaannya aku pun tak ingat nama dan siapa mereka.

5 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Satu ketika dulu, kakcik juga pernah bernasyid...hehehe...zaman tangan bertangkup...

insan marhaen berkata...

Terserlah sopan santunnya...gitu!

Umialya berkata...

Amboiii IM, hensem bangat, patutlah Ibu suri jatuh cinta.. 😀

Kamsiah yusoff berkata...

alhamdulillah masa ada lagi gambar sebagai kenang-kenangan..

mamapp berkata...

Tu zaman Dalam 20 tahun dulu Kan.. zaman mama sekolah pun suka nadamurni