Isnin, 25 Januari 2010

Pelan-pelan Kayuh, Brader!

Aku terima sms dari adikku Napi. Itu setelah dia memaklumkan kepada aku bahawa ada sepucuk surat berdaftar dari pejabat peguam tiba di kampung. Aku katakan pada dia, tidak mengapa. Nanti aku semak di pejabat pos.

Kemudian tak lama, Napi sms lagi begini;

" Bismillah...saya tahu apa yang yop rasa sebab saya dah lalui masaalah ini.. Ada masalah yang kita kena selesaikan dan ada masalah, masa yang akan menyelesaikan... "

Memang betul kata adikku, Napi itu. Selama ini falsafah itulah yang aku pegang dalam mendepani semua permasaalahan hidupku ini. Ada masalah boleh aku tangani segera. Ada yang perlu aku minta bantuan orang lain. Ada yang tiada upaya aku berbuat apa-apa melainkan masa yang menentukannya.

Sambung Napi dalam smsnya. Dan inilah yang sesekali menggeletek hatiku. Namun kebenarannya itulah yang aku tak pasti.

"....kata bebudak rock kan yop.... pelan-pelan kayuh brader. Budak baik memang Tuhan suka uji. "

Entahlah!

3 ulasan:

mamai berkata...

jgn terlalu perlahan bro nanti ketinggalan

maiyah berkata...

jgn lalu tgh2 tau heee

surajagat berkata...

macamana nak kayuh yob kaki tak sampai....