Isnin, 13 Ogos 2018

Pagi Ini Di Klinik...

Hari ini bawa ibu_suri ke Klinik Kesihatan Kubang Semang. Pemeriksaan kesihatan yang berjadual sekitar 3 bulan sekali.

Hari ini pertama kali guna kerusi sendiri yang disumbangkan oleh seorang kawan yang juga guru Tadika Amal Rintis di Kondominium Mutiara, Bandar Perda.

Sebelum ini dia belikan kerusi untuk kegunaan anaknya yang patah kaki akibat kemalangan. Bila anaknya dan sembuh dia teringat nak beri kepadaku untuk kegunaan ibu_suri.

Alhamdulillah, mudah bagi aku nak urus ibu_suri.


Kali ini kena ambil contoh air kencing. Ambil siap siap di rumah guna botol yang sememang makmal KK bagi siap siap sebelum ini.

Tak ramai sangat orang di klinik pagi ini. 

Tapi masaalahnya bila nak tolak naik ibu_suri ke dalam klinik, masyaAllah... 2 kali try baru berjaya. Berat badan ibu_suri sekitar 130kg tak sepadan dengan tenaga umur 58ku ini.

Kalau berjumpa doktor aku akan ceritakan kes ibu_suri masuk hospital minggu lepas dan minta periksa perut ibu_suri yang kembung, keras dan berasa sakit itu.

Aku harap rawatan ini berjalan lancar. Aku perlu anggap semua yang aku buat pagi ini sebagai sesuatu yang 'fun'. 

Jika aku tidak beranggapan begitu maka susah pasti aku akan merasa tertekan dengan beban dan membuat aku jadi tension.

So.... aku kena banyak senyum, feel happy dan lapangkan dada.

WACHAAAA....

Tiada ulasan: