Khamis, 1 April 2021

Catatan Sebelum Keluar Ofis

 Ambil sedikit masa sebelum tutup pintu ofis untuk update blog yang dah lama sepi ini.

Banyak perkara yang terjadi sepanjang masa ini tak dapat aku rakan ke dalam blog ini sebagai simpanan masa depan. Entahlah... makin tumpul minat aku menulis ini walaupun rasa bersalah dan rasa rugi itu selalu membuak di hati.

Sejak tahun ini aku mengalami sakit sendir jari yang teramat. Adakah aku mengalami artritis? Bila aku ajukan kepada doktor baru baru ini dia kata bukan. Tapi aku tak yakin akan jawapan doktor sebab doktor tak check apa apa pun sebaliknya hanya memberi jawapan spontan.

Sakit sendir ini menyebabkan aku susah untuk membuat kerja dengan pantas dan sempurna lebih lebih lagi untuk mengurus ibu_suri seperti menukar lampin, membersihkan najis dia bila berak atau membersihkan badannya setiap hujung minggu seperti yang sepatutnya.

Cuma yang menyejukkan hati aku ialah bila mendengar ceramah agama yang menyebutkan bahawa sakit sakit kita semasa di dunia jika kita terima dengan hati yang reda dan terbuka akan menghapuskan dosa dosa kecil kita masa lalu. 

Harapnya begitulah sebab sejak akhir akhir ini aku kerap sangat teringat kepada mak dan arwah abah aku. Yang semasa aku masih muda dan punya kerjaya amat sedikit sangat berbakti kepada mereka. Aku terlalu sibuk dengan kehidupan aku sendiri.

Aku terasa sangat bahawa kehidupan aku ini tiada keberkatannya...

5 ulasan:

Kamsiah yusoff berkata...

Mcm ni la bila kita makin berusia...ada kakak saya sakit lutut takleh nk solat duduk..inject ubat kt lutut 1k lbh pun tak ok lg

Warisan Petani berkata...

Semoga beransur sihat hendaknya

Suria Amanda berkata...

SA doakan semoga dipermudahkan buat IM...

Umialya berkata...

Dugaan masing2 tak sama. Mg IM terus kuat menempuhnya, aamiin..

Shida Radzuan berkata...

Harap semunya baik-baik aja ye pakcik IM..