Khamis, 28 Oktober 2021

Biarlah Rindu Itu Berlalu...

 Pada 30 September lepas, aku telah pulangkan semula kerusi roda sumbangan dari AP Permatang Pauh akan ( tetapi belum sempat digunakan oleh ibu_suri ) serta beberapa pack lapin pakai buang bersaiz XL yang masih berbaki untuk di perpanjangkan sumbangannya kepada yang memerlukan.



Aku masih belum selesai samada menyimpan atau menyahkan pakaian atau peralatan yang digunakan oleh ibu_suri tetapi tidak dapat aku guna untuk diri sendiri seperti pakaian lamanya, gambar-gambar lamanya serta koleksi pemberian anak muridnya semasa menjadi guru Tadika Amal Rintis di sini.

Bagi aku yang berguna untuk aku dan keluarga, aku guna atau aku simpan sementara yang dah lusuh atau tak perlu aku simpan, aku buang sahaja.

Setengah orang suka menyimpan untuk dilihat selalu bila rindu sementara aku sebaliknya... tidak mahu dibebankan oleh rindu atau kesayuan.

Bagi aku yang pergi tetaplah pergi. Aku hanya berdoa muga Allah ringankan azabnya di'sana' jika ada dan diberikan Syurga di alam kekal nanti.

Namun sebenarnya doa dari anak-anaknya adalah lebih diterima Allah seperti doa kita terhadap ibubapa kita...

1 ulasan:

Wak Lat berkata...

doa yg baik2 je.. aminn