Rabu, 2 Februari 2022

Kompilasi Hidup

Nasyid era 90an dulu memang mantap semuanya. Termasuk juga kompilasinya. Aku rasa beruntung sebab masih ada kaset dan pemainnya untuk layan dengar selalu.


Kebetulan sejak ibu_suri sudah tiada, Akhmal pula selalunya tidak pulang ke rumah sebaliknya tidur di rumah bakal istrinya, aku bersaorangan di rumah. Boleh pasang lagu kuat kuat. Dah persis bapa aku dulu, suka pasang piring hitam kuat kuat.

Benar kata peribahasa: berakit rakit ke hulu, berenang renang ke tepian.

Aku sedikit tenang dan damai sekarang.

Cumanya, mengharungi kehidupan bersendirian ini terasa sunyi pula. Makan minum sakit letih terpaksa aku pikul bersaorangan juga...

2 ulasan:

SalbiahM berkata...

bersabar lah IM. jangan selalu sangat duduk sorang-sorang. kalau bosan, keluarlah jumpa kawan atau jiran

Warisan Petani berkata...

Zaman sekarang dah susah nak cari kaset