Khamis, 22 Jun 2023

Maafkanlah...

Di dinihari ini aku teringat adik adikku dan zaman aku menjaga mereka tatkala mak dan abah pergi bekerja mencari rezeki. rasa puas sendiri kerana aku telah menjalankan tugas semampu aku sebagai seorang abang sulong walaupun selalu kena gerutu...

Tahun 1980 aku sambung belajar di Kuala Lumpur kemudian bekerja di Pulau Pinang. Berdikari mengisi hidup hingga sekarang.

Aku beli cd ini kerana di dalamnya penuh dengan kenangan lagu lagu oleh Irwan Shah ini mengingatkan aku pada kampung laman, mak dan arwah adikku - Muhammad Ki'a dan seseorang...


4 ulasan:

mokja berkata...

Tahun 70an saya baru dpt beli record player.Masa tu kena mengajar kat Felda.Lagu2 J Mizan,Jamal,Carpenters,Abba jadi peneman masa merenung bukit bukau.Nostalgia la pulak.

Syazni Rahim berkata...

Al-Fatihah pada mereka yang telah pergi...

Mrs. A berkata...

Salam Aidil Adha kepada tuan blog.
Maafkanlah supaya hati lebih tenang

SukaniMusik berkata...

mendengarkan lagu lagu semasa dahulu memang banyak mengingatkan akan kenangan lama, semoga pak cik selalu diberikan kesihatan dan umur panjang..