Sabtu, 18 Julai 2015

Semua Itu Alasan!

Aku telah membuat kesilapan hari ini dengan memakan secara berlebihan. Kenapa? Kononnya untuk tidak mahu berlaku pembaziran.

Akibatnya... perut aku kesegahan.

Aku juga telah membuat kesilapan kedua. Apa pula? Meminum teh yang terlalu manis walaupun namanya teh 0. Bukankah ianya manis yang tak diperlukan? Yang sepatutnya boleh aku elak dengan meminum air 0.

Demi ke arah kesihatan yang lebih baik, aku perlu lebih berjaga-jaga terhadap apa yang aku makan dan banyak mana yang patut aku suapkan ke tenggorokan.

Cukup cukuplah melayan nafsu dengan beralaskan alasan... tak mahu membazir.

Itu hanya dongengan!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam
selamat hari raya maaf z\hir batin...

kalau order nasi utk ibu suri nasi setnegah. lauk kurangkan santan

iryantyismail berkata...

Lepas ni jangan ikut nafsu lagi..take care

Tanpa Nama berkata...

kdg2 alasan tak nak membazir tu bukanlah satu dongengan. Masalah ibu-ibu gitulah... syg nak buang, jadi .. makan. tak pun simpan dulu, makan lain kali.. ha ha