Sabtu, 18 Julai 2015

Discaj

Ini hari ke 3 aku di wad. Pada dasarnya rasa badan beransur selesa. Tiub serta botol 'drip' juga dah dipisahkan dari tangan kiriku.

Paras bp stabil sejak mula namun paling menggembirakan tahap gula dalam darah semakin baik dari bacaan 13 kepada 12 dan tadi kepada 8. Mungkin kerana aku hampir 95% darinya adalah air kosong. Cuma sekali minum secawan kopi.

Kawan aku Mr Ah Ngau di kiri dan pak cik Othman di kanan katil dah discaj. Sebaliknya masuk 2 orang pesakit baru - pengidap stroke dan ha.. ha.. mangsa denggi ke 2 selepas aku.

Angah, Along dan saudara maraku baru saja balik tadi. Seronok juga dapat berbual dengan mereka dalam kondisi badanku yang sihat.

Inilah yang dikatakan kita ini hanya hamba Tuhan. Lemah dan tiada kuasa apa-apa. Sikit saja sakit Allah bagi bagai seluruh nikmat di dunia ini tak berarti.

Rawatan aku di sini hanya dengan.. Banyak minum air kosong. Tanpa perlu pil atau masukan darah dari luar.

Harap harap esok aku juga akan dapat keluar wad seperti Ah Ngau dan Othman.

2 ulasan:

iryantyismail berkata...

semoga cepat sembuh im...selamat hari raya..

jaga diri

Nor Azimah Ali berkata...

Alhamdulillah..