Isnin, 13 September 2021

Istriku Positif Covid 19?

Aku ingin catatkan momen ini di sini sebagai bacaan dimasa hadapan. Selain dari momen hari pertama dia diserang mild stroke yang membawa kepada bipolar disorder, ini adalah momen kedua yang benar membuat aku berasa seperti terawang awang buat seketika.

Sudah 4 hari ibu_suri tidak lalu makan. Panas badannya turun naik.

Bila aku periksa jarinya dengan oximeter masih menunjukkan bacaan 90% ke atas yang aku kira bacaan biasa bagi dia yang hampir setahun bergantung sokongan Oksigen melalui mesin.

Tapi malam tadi dan hari ini bila aku periksa sekali lagi dengan oximeter tahap oksigen dah jatuh ke 80%.

Setelah berbincang dengan Angah dan birasku aku ambik keputusan untuk memanggil ambulan.






Aku minta Angah ikut ambulan ke hospital dulu. Aku rasa tak cukup kuat kali ini untuk terburu buru menghadap semua ini. Aku ingin ambik sedikit masa bertenang.

Aku kemas dapur, mandi, salin pakaian baru dan sembahyang.

Kemudian aku ke hospital dengan kereta. Dalam pemanduan aku call Angah.

. Ibu macam mana?

' Doktor kata ibu positif Covid!

. Haa....#$@!?

Aku macam tak percaya. Covid?

1 ulasan:

Warisan Petani berkata...

Bertabahlah im
Semoga dipermudahkan segalaurusan perawatannya