Sabtu, 1 Januari 2022

Koi Tepek zaman 60an


Tatkala memasak koi tepek ini terkenang zaman aku kecil dulu. Teringat adik adik. Harap mereka juga ingatkan aku dan zaman aku memasak koi tepek ini.

Hampir setiap pagi inilah sarapan pagi.

Bila setiap awal bulan, mak akan beli seguni tepung gandum buat stok.

Kalau rajin aku buatkan sambal tumis sebagai pencolek. Kalau tak rajin, makan macam tu je.

Adik adik aku memang tak pernah komplen malah depa kata sedap pulak.

Mak abah? 

Subuh sepi'e dah keluar mencari rezeki. Susah hidup dulu lain dari susah hidup sekarang.

Yang masih sama ialah dulu suami isteri terpaksa bekerja menyara makan pakai dan sara persekolahan. Sekarang suami isteri terpaksa bekerja untuk bayar hutang rumah kereta dan bil...

2 ulasan:

Umialya berkata...

Koi tempek ala2 lempeng ke IM?

mamapp berkata...

Skrg byk hutang Dari harta hihii. Mama pun xpenah dgn lagi koi.. ingat ikan koi